Bloggen lider

Ja bloggen lider verkligen. Man får se hur de går att få igång den, skulle vilja men ja finns orken?
Mycket händer i mitt liv nu, vissa bra och andra mindre bra saker.
Jag spenderar mycket tid uppe i Gällivare, och de 2 veckorna ja var där uppe nu var innehållsrika.. Men efter mycket om och men så ändrades mycket drastiskt.
Jag slits mellan viljor hit och dit och ibland vet ja inte hur ja ska göra. Ja funderar mycket och många beslut är tagna, men finns många kvar att ta.
Denna sommar blir innehållsrik iallafall. Nu blir ja hemma i 2 veckor, denna vecka som kommer blir de full rulle på! Skolan ska avslutas på skolan, förådet ska rensas och delas upp, ett riktigt barnkalas till thea ska ordnas med allt vad de innebär och ja ska samtidigt hälsa på lite folk.
Nästa vecka blir desto lugnare, barnen har då sommarlov från dagis alla veckor de är hos mig, så vi ska njuta och vara ute så mycket de bara går. På fredagen blir de till att fira bror som tar studenten och på söndagen ska jag och mamma ut och äta nå gott=) Måste ju fira att även jag har fått min gymnasiebehörighet då! För den ska ja ha inom 1 vecka!
På söndagen den veckan sätter ja mig åter igen på tåget. Ska vara där uppe i 2 veckor igen då, först en vecka som inte blir så innehållsrik. Men sedan kommer midsommarveckan! Den veckan är de mycket som kommer hända på!
Sedan är de hemma 2 veckor för att gå på bröllop och njuta av livet med de små! är så härligt med dessa 2 veckor som man kan ge dem allt.
Sedan börjar äventyret på riktigt. Under 6 veckor ska ja bo i Gällivare, åter igen jobba och pyssla på. Vi ska få en vardag att gå ihop med 2 jobb, 5 barn och varandra. Det blir en utmaning men de ska gå! Så barnen får då återigen åka upp i 2 veckor. Thea längtar redan efter Alicia.
Sedan är hösten här och skolan börjar åter igen, har några ämnen ja vill läsa upp och kommer göra de, sedan vet ja vart ja vill hamna i januari med skola och allt. Men de får tiden utvisa.
Här i sundsvall är de inte många ja har kontakt med nu, men de ja har kontakt med försöker ja lägga ner all min tid på. Och de är skönt, ja mår mycket bättre.
I Gällivare växer mitt bekantskapsnät bara mer och mer! Det gillar jag.
Imorgon funderar ja på att byta rum med barnen.. Känns som de blir smidigare på dagtid då då ja får barnens rum i anslutning till lägenheten, men kvällarna blir tuffare, men jag gör endå inte så mycket då.
Bjuder på lite bilder men de postar ja i ett separat inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0