Åter i Gällivare

Ja jag och barnen är i Gällivare och myser på. Vi följde med M upp i fredags och på fredag ska jag och barnen sätta oss i bilen och fara ner själva för första gången.
Thea var verkligen ljus och lågor att få åka hit igen. Hon gillar verkligen att leka med barnen och vara här man har sån frihet!
Denna vecka jobbar M förmiddagsvecka så jag står med 5 barn själv. Men vad gör det?=) De är så snälla och leker så bra ihop. De 3 stora är uppe och leker och de 2 små nere med mig och leker. Vågar inte släppa upp Noel dit upp och ddå får S vara nere och leka med honom=) Så kul att se skillnaden mot sist.
Tänk vad livet kan vända fort. För nästan 2 månader sedan åkte jag upp hit för att hitta mig själv, åkte upp på helt andra grunder. Och träffade M av en slump och nu har vi knappt varit ifrån varandra trotts avståndet. 80 mil mellan och 5 barn. Vi har totalt varit ifrån varandra i 12 dagar nu. på 2 månader kommer det bli 18 dagar ifrån varandra, och endå  är detta bara andra gången vi träffas med barnen här uppe. Barnen har dock känt varandra längre.
Mins i somras då de var och hälsade på oss. T och A pratade om varandra länge sedan, både i telefon och på skype. Samma denna gång de har pratat i telefonen. Och första gången de träffades försvann de direkt o vi såg dem inte på hela dagen, samma sist vi var upp och nu. De har verkligen personkemin för varandra. och det är skönt att se.
Jag är verkligen lycklig, fullt ut. visst ibland dalar man men vem gör inte det? Jag hoppas detta är början på något stort..
Nej nu dags att fixa fram lite frukt åt barnen innan ja ska skura golven. Sedan är huset åter städat, enklare att hålla ordning här i huset än hemma konstigt nog!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0