Resan upp

Ja igår for vi upp till gällivare. Jag hade världens ångest innan vi for just då thea var inte på humör alls! Men efter många tankar fram och tillbaka *eller ja mest pga prislappen på tågbiljetten* Så for vi. Och glad är ja för det!

Stefan skjutsade ner oss till tåget=)


Vi for från stan 1552. en gubbe var jätte snäll och hjälpte mig på med vagnen och vi kunde ställa alla väskor mitt innanför så ja de underlättade massor=) På tåget var barnen jätte snälla och lugna. Noel flörtade med alla och thea tog de mest lugnt. När vi kom ner till gävla så kom en jätte snäll dam som hjälpte mig med vagnen, hon tog även ena väskan tills vi mötte johanna. Vi satt o surrade och köpte glass=) mysigt till max kan ja lova=)

Sedan vart de 30 minuter ute i kylan och vänta på tåget, kände  att ja ville passa på att få all frisk luft ja kunde få innan 13 timmar på ett tåg. När vi skulle på frågade ja en tjej som stod där om hon kunde hjälpa mig på med vagnen. och självklart! Så fick hjälp även där.

Kommer in i våran kupe vi ska sova i och inser att de sitter en kille i 30 års åldern kanske där inne. Han sitter o pluggar. NEJ tänkte jag hur ska ja kunna få barnen lugna.

men vi satt o myste och gosade och fikade massor. Barnen var helt otroliga. Straxs före 21 så började ja göra de iorning för sängen. Han frågade då om ja tänkte natta barn o ja sa ja. Han sa att han kunde gå till bistron i 1 timme och sätta sig så ja fick natta barnen ifred. Sagt o gjort. Noel sov på 2-3 minter och thea på 5 max 10. Sedan sov thea hela natten och noel vaknade 2 ggr pga av mig. Vi hade 3 sänger men thea ville ligga brevid mamma och ja kunde inte lämna noel så vi la oss alla 3 i samma säng.

På morgonen var de underbart myssigt. Men när de var 1 timme kvar vart noel toktrött. försökte hålla han vaken men 10 minuter innan vi skulle av så somnade han. Men de gick bra endå. Vi satt även och åt frukost tillsammans med han som vi delade kupe med=)

I Gällivare så fick vi hjälp att komma av tåget o hon frågade om hon skulle ta min väska, men ja drog den själv=) Ska lägga in bilderna jag tog så får ni se sedan=)

Bilresan från tåget hit var skön haha äntligen så behövde ja inte sitta på ett tåg.

MEN på onsda ska man ner igen, känns som att den resan inte kommer gå lika lätt. Men ja kommer klara det endå=) Har haft sån grym flyt hela resan=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0