Härlig Tisdag=)

Japp nu är de åter tisdag igen. Dagarna går lite för fort måste ja erkänna!
Idag hade jag min första utbildning på LKAB där ja ska jobba i sommar. För ja nu skiter jag i vad andra säger jag ska jobba här uppe i gruvan nu i 7 veckor från måndag=) Ska bli riktigt kul=) Blir 3 veckor ovan jord och sedan 4 veckor under jord=) Var ner under jord idag och det var en häftig känsla! Tänk att vara 1250 meter under jorden=) Och vilka gångar! kommer bli en jävel på att starta i backar efter detta hahha=)
På söndag far jag och hämtar barnen så de får komma hit upp. De kommer komma upp hit 2 ggr nu under denna perjod i sommar=) Med andra ord precis då jag ska ha dem=)
Här har vi börjat möblera om=) vardagsrummet är nu helt klart=) Eller ja en lampa och ett bord ska bort. Men de vart så grymt stort och ett helt annat rum. Det roliga är att vi har bara lagt ut 800 kr och allt ser helt anolunda ut! Imorgon ska ja försöka mej på att tvätta sofforna. Det blir ett äventyr.
Idag på utbildningen träffade jag en jätte trevlig tjej som ja ska jobba med i sommar, eller ja vi kommer ses ibland iallafall=) Är kul att man börjar lära känna fler och fler här uppe så man får sig ett kontaktnät!
Imorgon börjar ett INTE roligt projekt. Vi ska röja hela övervåningen samt fixa ordning så de 3 stora får sova där uppe=) Här nere ska vi fixa iordning småpojkarnas rum=) Ska se om de kan dela rum eller om Noel väcker Sebbe. För då får vi tänka om och dela på de små!
Men nu har ja inte tid med detta mera, M sover och jag ska ta och tömma en byrå så jag får in mina smås kläder i den sedan=) Så de slipper bo i en resväska=)
Höres snart igen=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0